Friday, June 12, 2009

the list of my fav guitar hero

hahaha actually aku xda idea mau tulis apa lg dlm blog aku ni. but at least one of my friends give me an idea. ok skg aku mau bg list guitarist fav aku ikut ranking yg aku wat sendiri la hahaha

#1 - John Petrucci - aku minat dia ni pasal disiplin dia yg tinggi. guitarist yg sukakan kesempurnaan dlm permainan guitar dia. every note sgt penting bg dia even dia main dgn laju masih dpt kita dgr every note yg dia intend mau pick. lick2 pelik dia lg yg sgt melodic wat aku rasa mau makan ja lagu2 dia.

#2 - Paul Gilbert - ni la idol aku, mr PG. Dia ni kalau bleh mau 1 dunia bleh main gitar cam dia. Kalau sapa2 yg rasa2 mau study jd guitar hero, aku rekemen dia ni la jd guru. disiplin gitar dia ni jgn cakap la ada fight dgn petrucci jgk.lg satu dia ni pelik sikit. org lain kalau mau jd guitar soloist mesti layan neo classical, metal, rock tp dia ni layan indie music, the beetles. tu la pasal lagu2 dia ni catchy. genius la dia ni.

#3 - Yngwie Malmsteen - sapa yg x kenal dgn dia ni... org yg x lyn guitar hero pun knal dia ni. bapak neo classical ni... dia ni bg aku jd reference utama rockers2 malaysia. bila dgr solo dlm lgu2 rock melayu aku dapat dgr sounds like yngwie la. kuat pengaruh org ni.

#4 - Joe Satriani - kelebihan beliau ni adalah bila nak main lagu2 dia ni kena ada extra kekuatan jari. lick2 dia susah2 dgn whammy bar dia lg, jari kangkang2 lg. weilaweii...

#5 - Steve Vai - org ni aku bleh ckp paling gila la. dia suka wat freak sound la bg aku, pandai sgt dia pki whammy bar tu wat effect. tp dia ni memang mementingkan telinga pendengar lagu dia. sgt catchy la lagu dia. kalau tgk manuskrip solo dia aku leh gila...

begitu la ranking guitarist d mata aku... stiap dorg ni ada kelebihan masing2... ni la yg membuatkan diorg ni ada trademark sendiri...

1 comment:

  1. haiya...suma2 ni mmg the best list r...same as me also...

    ReplyDelete

Comment in tune please~