Thursday, January 27, 2011

Chord Padi - Sahabat Selamanya

Selamat bulan Januari hahaha!! Okay, dalam entry sebelum ni aku bercakap tentang lagu Upin dan Ipin yang dinyanyikan oleh kumpulan Padi. Sekarang aku bagi pulak kamu chording lagu Sahabat Selamanya tu based on apa yang aku tangkap dengar sebentar tadi... Okay let's ROCK!!



SAHABAT SELAMANYA

Intro:
[G, D, A min, E min,
G, D, C] ulang 2 kali

C,D

Intro Part bersiul: 
[G, D, A min7,
G, D, C] ulang 2 kali
G                C           D                 G
Dua tiga kapal berlayar di Samudera,

E min             A min    C                 D
Ayuh sahabatku      kita bergembira,

G        D C                    G
Bermain bernyanyi bersama,

     E min       A               C
menikmati indahnya dunia.

C   D
Kerna~

G      D      C            
Sahabat untuk selamanya,

G       D      C           
Bersama untuk selamanya,

E min      B min  C     G
Kau dan aku     sahabat,

A min                      D
Untuk selamanya~ Setia~

Ulang Part Bersiul

G             C     D          G
Berakit-rakit kita ke hulu,

E min           A min   C             D
Berenang-renang kita ke tepian,

G               D
Kita berbeda,
    
    C                      G            E min    A            C
Untuk saling mengisi segala kekurangan kita,

C       D
Menjadi~

G      D      C            
Sahabat untuk selamanya,

G   D  C                  
Atasi semua perbedaan,

E min      B min  C     G
Kau dan aku     sahabat,

A min                     C
Untuk selamanya, selama-lamanya~
D
Setia~

F                C           G
Tak ada bukit yang terlalu tinggi,

F                   C          G
Untuk kita daki bersama,

F                     C               G
Dan tak ada laut yang terlalu dalam,

F         C  D      D
Untuk di se la mi~~

[Chord Part Solo sama dengan intro kemudian last Chord ialah G7 sebab ada blues scale pada ending solo tersebut hehe..]

(Pada chorus selepas solo and merapu and so on tu Kumpulan padi bagi up sikit key lagu ni kepada transpose +2)

A      E        D
Sahabat untuk selamanya,

A       E       D
Bersama untuk selamanya,

F#min      C#min  D     A
Kau dan aku        sahabat,

B min
Untuk selamanya~ oh~


A      E        D
Sahabat untuk selamanya,

A       E   D
Berbagi dan saling menjaga,

F#min      C#min  D     A
Kau dan aku        sahabat,

B min                      D
Untuk selamanya~ Selama-lamanya~

E
Untuk selamanya~

{F#min D A E min 
Setia~}                 *part ni ulang 3 kali

ending D D A     


p/s Kepada sesiapa yang mau request chord apa-apa lagu, jangan segan minta sama aku hehe. Aku tiada kerja sekarang ni.

3 comments:

  1. Good Job. time blog juga baru mendengar lagu n cari chording ka??

    ReplyDelete
  2. ya, pasal i want to make sure that the chord is rite.. dulu yg aku main ternyata suda salah suda toh~ yg ni btul pny la aku rasa hehe

    ReplyDelete
  3. Congratz! New Wasaber. Follow all the Wasaberss to stay connected among Wasabers. ;)

    Oops! Logo WSB tidak kelihatan. Sila lekat ya. TQ!

    ReplyDelete

Comment in tune please~